Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Välkommen hit!

Av Bettan Nöstdal - 29 april 2014 12:02

Då har man hamnat i en ny bloggperiod. Dock är detta min nya blogg.  På min andra fanns där så mycket negativitet, både från mig och folk som kommenterade inläggen. Och det vill jag inte längre ha i mitt liv.


Tänkte presentera mig här i detta första inlägget. Kan vara en rolig sak både för gamla som nya läsare...


Mitt biologiska namn är Elizabeth. Men har aldrig tyckt om det så sedan jag var liten blev jag kallad för Bettan och det blir jag än idag.

Jag bor i en trea tillsammans med min underbara sambo och våra två katter Dixieland (3 år och snart 2 månader) och Texas (9 månader).


Bilarna är vårt gemensamma intresse. Just nu har vi 6 bilar.

  • Chevrolet Impala 1965. Håller just nu på att renoveras. Till hösten ska den lackeras och till våren 2015 rullar den igen.
  • Chevrolet Chevelle Malibu Classic 1974. Den har vi fixat lite smått på nu under senvintern. Om en vecka rullar den ut från garaget.
  • En BMW 320i E30 1984. Detta är/var sambons ögonsten. Köpte den obesiktigad och orginal för ett år sedan. Han la ner minst 60 000:- på sin semester och fick den till ett riktigt bygge. Tävlade med ljudet i Bromölla. Tills för nästan en månad sedan när en kille for ut från väjningsplikt rakt i sidan på BMWen. Just nu ligger sambon i en tvist med motpartens försäkringsbolag.
  • En Volvo 850 GLT 1993. Denna bilen köpte sambon bara för att hans E30 blev krockad. Denna bilen kommer senare att bytas mot en annan när tvisten om E30in är klar.
  • En Ford Mondeo SI RS 1993. Min ford som jag inte längre brukar. Har länge funderat fram och tillbaka om jag skulle göra henne klar eller skrota henne. Men just nu lutar det väldigt mycket åt skroten. Jag har inte riktigt tid till det.
  • En Audi A4 1,8T 1996. Detta är min nuvarande bruksbil. Funderar på att byta den mot en annan. Vad sambon och jag vill byta till kan jag förklara alldeles strax.

 Detta är bilen som sambon vill ha. En BMW E46 

    Och jag vill ha kombivarianten.


Blir det som vi vill så har vi dessa bilarna till hösten. Det ser vi fram emot.




Jag har gått arbetslös länge. Tog studenten 2008 och jobbade tre månader året efter. Sedan dess har jag gått utan arbete. Tills september förra året. Skrev ut en massa cv och körde runt i Landskrona. Körde till återvinningen i Landskrona och pratade med dem (detta var en torsdag). Dagen efter ringde dem och frågade om jag kunde börja jobba på tisdagen. Gud vad glad jag blev. Dock var det ingen heltidstjänst. Blev timanställd men har jobbat mycket sedan dess.


Det finns väl inte jättemycket mer att berätta. Men nu ser jag fram emot en ny bloggtid, med ny blogg och noll negativitet.

Man kan alltid börja om på nytt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan Nöstdal - 9 september 2015 16:03

I denna blogg finns det mycket gott. Men också en del ont. Tider i mitt liv som jag inte vill se tillbaka på.   Så jag kommer numera att skapa en annan blogg för att börja om från början.   Vill man följa mig där så är det bara att mejla till...

Av Bettan Nöstdal - 19 april 2015 16:26

Söndag idag och imorgon börjar en ny orörd vecka. I måndags började jag jobba timmar på Peugeot igen. Tvätta massvis med däck och fälgar som ska in på sin plats i däckhotellet. Imorgon ska jag nog tvätta bilar också. I fredags var både jag och sa...

Av Bettan Nöstdal - 9 april 2015 22:14

Då var snart denna dag slut. Äntligen. Ligger just nu i soffan med en flaska varmvatten på magen och tittar på fast 5 på teve 6. Var egentligen torsdagsträff i Löddeköpinge idag men orkade verkligen inte. Kommer nästa vecka igen. ...

Av Bettan Nöstdal - 8 april 2015 17:32


Vad gör man om man har en extrem mensvärk, men inte har en vetekudde att värma och lägga på magen? .... JO! ;) Man tar en läskflaska och häller i lite lagom varmt vatten. Fungerar för stunden iallafall :) ...

Av Bettan Nöstdal - 8 april 2015 13:36


Så underbart väder ute. Solen skiner och värmer gott och fåglarna kvittrar. Men här ligger jag i soffan med världens mensvärk, ibland i fosterställning, och vill bara vara ifred. Värktabletterna hjälpte ytterst lite. Känns inte som att det var värt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards