Alla inlägg under maj 2014

Av Bettan Nöstdal - 15 maj 2014 12:05

Märks verkligen när man glömt ta allergimedecinen. Ögonen rinner, näsan är heltäppt, ögonen kliar och andningen är tung. Åt helvete med dig jävla pollen.
För övrigt är det en härlig dag på jobb.
Efter jobb blir det snabbt hem till en vännina och hjälpa henne med städningen. Och klockan 18 ska maten påbörjas. Måste bli hårdare på det. Vi äter alldeles för sent annars. Så nu är det hemma klockan 18 som gäller om jag ska komma in i rutiner någon gång. Inget annat har fungerat för mig.

Nu blir det lunch. Sedan jobba vidare igen.

Av Bettan Nöstdal - 14 maj 2014 08:34

Godmorgon.
Har varit uppe sedan 20 över 6 imorse, på min lediga dag. Trött är man. Men är med iväg med en vännina. Vet inte om jag kan skriva vad det handlar om. Men kan berätta att allting kommer gå bra och detta är något som hon kämpat för länge.
Jag har följt hennes enorma framsteg och jag måste bara säga att jag är så fruktansvärt stolt över henne. Hon är en otroligt stark kvinna och det är inte många som har sådan kämparglöd som hon. Älskar dig gumman.

Jag får blogga lite senare. Känns inte riktigt som rätt tillfälle att skriva ett längre blogginlägg just nu.

Ha en bra förmiddag trots det tråkiga vädret.

Av Bettan Nöstdal - 13 maj 2014 18:11

Ja, jag vet. Det var några dagar sedan man skrev.

Men det har varit mycket att stå i med Malibun för att få den klar till Ystadcruisingen som var nu i lördags.


Det var en fullspäckad dag det. Först jobbade man från 9 till 13. Sen var det till systembolaget och inhandla ölen till sambon då han och polaren var i garaget och fixade det absolut sista på Malibun.

Sedan var det hem och duscha och göra sig iordning.

Vid halv 4, 4 tiden kom Magnus och Mathias. Magnus fick äran att köra. Detta var första gången på tre år som jag inte körde på cruising. Eller ja, har hänt en gång innan. Men jag kände inte föraren så jag slappnade inte riktigt av den kvällen.

Men nu kopplade jag av helt och hållet då Magnus är min f.d styvpappa.


Tyvärr var jag rätt besviken på Ystadcruisingen iår. Trots ett relativt fint väder så var det inte lika mycket jänk som tidigare år då det regnat mer. Men vi hade lika trevligt för det.

Finns väl inte mycket mer att skriva om det. Var lite dimmigt för mig om jag säger som så.

Men några få bilder han jag med iallafall...


Här är en bild från några dagar innan cruisingen när vi fått på den färdiga motorhuven med scoopet. Blev rätt bra.

   Sambon ville inte förstöra för mycket i/på panelen i säljsyfte. Så vi satte alla mätarna i scoopet istället. Och jag måste säga att det blev jävligt bra.

   Här håller vi på att packa in i bilen för vidare färd mot Ystad. Här syns det lilla extra på avgassystemen. Två döskallar. Syns inte så bra på bilden. Men i ögonen har sambon monterat röda dioder som han kopplat på bakljuset. När det är mörkt lyser hela skallen. Dösnyggt måste jag säga. Han kan få sina ideér. Men de blir också rätt bra.

   Nu är vi strax redo. Från vänster ser vi Mathias, Anton och vår härliga chaufför Magnus.

  Under cruisingen träffade man på Mini. Och då var man ju tvungen att ta en fjantbild.

    Mathias, Magnus och sambon Hoffe.

  Och här var man hemma igen. Sliten, något onykter och trött.


 Eldkastarna använde man någon gång under kvällen. Dock fick jag inget klipp från den kvällen. Detta klipp är från någon dag innan.
    Här är vi igång på väg till Ystad.
 

Av Bettan Nöstdal - 6 maj 2014 18:11

Idag är det verkligen inte lika varmt och soligt. Har varit grått och mulet hela dagen. Även duggregnat lite då och då. Varför blir man så trött och nere bara för det? Jag blir det iallafall. Ingen ork till någonting. Tog mig i kragen och for iväg och tvättade av Audin iallafall. Någon rolig typ har hällt något över motorhuven som var klistrigt. Kan varit cola eller något sådant.


Hursomhelst.

Igår körde vi hem Malibun från garaget. Dock är den inte helt klar. Vi har fortfarande lite saker kvar att göra. Tror bara det är att koppla in högtalarna i hatthyllan, men hålen måste göras lite större då föregående högtalare var monterade underifrån och vi vill ha våra andra hötalare monterade ovanifrån. Sedan är det slutrören på avgassystemet. Sambon har kapat av dem i rätt längd. Men är en liten sak till som ska monteras.

Här har ni en bild på hur Malibun såg ut när vi köpte den:

 


En efterbild kommer dyka upp när bilen är helt klar.

Jag fick köra den hem igår. Fan vad härligt. Det finns ingenting som slår ljudet och känslan av att sitta bakom en V8.

Av Bettan Nöstdal - 4 maj 2014 14:02

Ännu en härlig dag.

Ska strax fixa med håret.

Har haft många olika färger i mitt hår. Men de två jag trivs bäst med och som känns som jag är rött och blondt.

Jag har varit rödhårig länge nu eftersom jag hade blekt mitt hår i så många år så att det var super slitet. Har klippt håret i två omgångar och som sagt haft det rött ett bra dag. Men nu när det är sommar så kände jag att det var dags att förändras lite. Så jag håller nu på att bli blond igen. Är inte alla som gillar det, men det är mitt hår, mitt val och det är det som verkligen känns som jag.

Just nu är håret blondt i utväxten och resten är ljusorange. Röda pigment sitter ju som fan.


  Såhär såg jag ut för inte sålänge sedan. Snygg färg. Den kommer att komma tillbaka, men det är nog inte förens till hösten igen kanske.


  Förra perioden som blond. Det är detta jag strävar efter.


Var för ett antal år sedan platinablond. Det var snyggt som fan. Men att hålla den färgen slet extra mycket på mitt hår. Jag fick använda silverschampoo och en sjuinihelvetes massa hårvårdsprodukter.

Så platina blir jag nog inte igen. Tog alldeles för mycket tid.


Nu ska jag faktiskt ta en omgång blekning i håret.


Tänkte att jag faktiskt kan skriva lite mer om min familj i nästa inlägg. Kan kanske vara roligt. Det får vi se.



Av Bettan Nöstdal - 3 maj 2014 17:14

Hela dagen har man tvättat. När man egentligen bara vill ligga på stranden och sola.

Men även tråkiga saker måste göras. Skönt när det är klart iallafall.


Trodde vi skulle bli klar med Malibun igår. Men det blev vi inte. Men imorgon rullar den nog hem. Var ute och körde med den häromdagen. Startar utan att ens röra på gaspedalen, hääärligt!

Blir dock inte jag som kör den på ystadcruisingen. För första gången på väääääldigt länge så har vi en annan chaufför än mig, så jag kommer gotta mig i alkoholhaltiga drycker.


Vet inte vad mer kan jag skriva just nu. Vill bara ut i det härliga vädret. Ja så blir det.


Tjingeling


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards