Alla inlägg under juli 2014

Av Bettan Nöstdal - 31 juli 2014 19:01

Fan vad jag är slut nu.

Snart är denna jobbevecka över.

Blev lite chockad och överraskad igår när jag satt på jobb och skrev en lista på vad jag skulle lasta på bilen så det kunde vara klart idag, när telefonen plötsligt ringde. Var en man som hade sett mitt CV på arbetsförmedlingens hemsida och var intresserad av att träffa mig. Fick nummert till chefen där och skulle ringa tillbaka på måndag när jag bestämt mig för om jag är intresserad av jobbet. Men ringde redan idag. Fast fick inte tag på honom då. Så får prova igen imorgon.

Det är en lackeringsfirma i Malmö och tjänsten är på heltid.

Vill ju egentligen inte lämna LSR. Men tänkte att OM jag skulle få jobbet i Malmö så kan jag ju jobba mina fasta helger på LSR endå. För en heltidstjänst behöver jag verkligen.

Ju mer cash jag får in ju fortare kan vi få klart Impalan. Och ju fortare den blir klar ju fortare kan vi börja bilda familj. Och det hade varit skönt med en fast tjänst att komma tillbaka till efter en eventuell mammaledighet.

Så blir att ringa dit imorgon igen och stämma träff med dem.

Av Bettan Nöstdal - 18 juli 2014 22:04

Gud vad jag är trött ikväll.

Märks att man inte är van att jobba sju dagar i sträck. Brukar bara vara tre,fyra dagar i sträck. Men det är pengar.

I Augusti bytte jag helg med en kollega då hans sambo jobbar samma helg och han får då vara hemma med deras småttingar. Och såg sen att jag då kommer jobba åtta dagar i sträck. Men jag älskar mitt jobb.

Men nu ser jag fram emot en ledig helg innan jag går på igen på måndag.


Imorgonbitti drar vi till Falkenberg på Wheels & Wings och det är faktiskt jag som ska vara chaufför denna gången.

Men nu ska jag äta lite middag sedan blir det sängen. Klockan är endå 22:17 nu.


Så... Godnatt på er allesammans!

Av Bettan Nöstdal - 3 juli 2014 16:27

Jajaja... Jag vet att det är längesedan jag bloggade sist nu. Har bara inte känt att jag haft tid till det.

Har jobbat mycket och söker lite fler timtjänster.

Men har även hunnit med en del nöjen.

Har varit på Hässleholmscruisingen med Malibun. Även denna gång satt Magnus bakom ratten. En underbar chaufför. Och så var det jag, sambon och hans polare Jonte. Lagom tyckte jag.

Fick även ett ryck för ett tag sedan och stack till Bug Run i Mantorp och tältade. Och jag kan säga att vi utan tvekan åker upp nästa år också...


Har haft semester nu i fyra dagar. Börjar jobba på tisdag igen. Ska faktiskt bli skönt. Får endå ingen ro i kroppen.

Tog ut en veckas semester för att vi skulle dra till Västerås på Power Big Meet. Men blev ändrade planer.

Är som så att vi har en polare som hyr garage på samma gård som oss och har gått med på att hjälpa oss med Impalan. Och han kunde bara denna veckan. Så sambon och polaren håller på från morgon till kväll ute i garaget och svetsar, slipar och tennar.

Sambon pratade även med lackerare häromdagen. Om cirka en och en halv månad så kan han ta emot Impalan. Så om vi har tur så kan vi hämta hem henne och börja montera i Oktober någon gång.

Känns skönt att det börjar hända lite saker.


Sambon och jag har pratat emellanåt om barn.

När vi först började prata om det så fanns det tre krav. Att jag skulle ha ett fast jobb, att Impalan skulle vara klar och att vi skulle ha flyttat till hus.

Men efter mycket diskutioner om det så sätter jag inte in en ny p-stav i januari när den gamla ska ut.

Jag har inget fast jobb men har iallafall en timtjänst som har hjälpt till en liten del med ekonomin och anledningen till att Impalan ska vara klar är för att när vi har smått så finns inte pengar eller den tiden som behövs för att renovera en bil från grunden.

Sex månader kvar tills p-staven ska plockas ut. Är ju "bara", men det känns så långt borta just nu. Jag har pratat om barn med sambon i nästan två år nu ju.

Och vad gäller barn så hittar jag inga flicknamn som jag riktigt fastnar för. Pojknamn har vi väl kommit överens om. Men varför är namn så satans svårt?


Om ni har förslag på ett eller två klassiska amerikanska flicknamn så kommentera gärna.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards